Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Bine de stiut » Importanta apei pentru organism

Importanta apei pentru organism

Importanta apei pentru organism

Cu toate ca avem parte de ea in fiecare zi, apa reprezinta o sursa a naturii de care organismul nostru are foarte mare nevoie si care din pacate, nu este consumata in cantitati optime si in mod corect. Din ce in ce mai multi tineri, dar si copii consuma sucuri acidulate in loc de apa, fapt ce poate dauna grav organismului. Pentru a-l putea convinge pe copil sa consume cel putin 2 L de apa pe zi, ti-am pregatit un articol despre beneficiile apei asupra organismului.

Conform filozoful Claude Bernard, 85% din organismul nostru este compus din apa, afirmatie sustinuta de experimentul sau efectuat pe mumiile egiptene. Acesta, a incercat sa calculeze proportia apei din organismul uman prin compararea greutatii mumiilor complet deshidratate cu ale unor oameni care prezentau trasaturi fizice (greutate, inaltime, varsta) asemanatoare cu cele ale mumiilor. In urma acestei comparatii, el a observat ca apa are o proportie de aproximativ 85% in organismul uman. Totusi, aceasta teorie este eronata deoarece uscarea prelungita a mumiilor a determinat pierderea mai multor substante din corpul uman. Totusi, cercetarile actuale au demonstrat faptul ca organismul nostru este format in proportie de aproximativ 70% din apa, fapt ce ne demonstreaza cat de importanta este aceasta pentru sanatatea noastra.

Este adevarat ca regimul alimentar are un impact asupra procesului de dezvoltarea fizica si psihica a copilului, insa trebuie sa iei in considerare si apa, care este esentiala pentru sanatatea acestuia. Asadar, pentru a-l convinge pe cel mic sa bea apa mai des si in mod corect, iti vom prezenta beneficiile apei si modul in care aceasta trebuie consumata.

Ce este TDS-ul apei

Fiecare apa are o anumita cantitate de TDS, totalul de saruri dizolvate in apa, care ar putea sa influenteze in mod pozitiv sau negativ organismul. Din pacate, nu sunt vehiculate foarte multe informatii despre acest TDS al apei, care care ar trebui indicat pe fiecare sticla pentru ca noi, consumatorii, sa stim ce anume consumam si cum ne poate afecta acest lucru.

Importanta apei in organism

Cercetarile au demonstrat faptul ca omul poate trai maxim 72 de ore fara apa si doar in anumite conditii. Cantitatea minima de apa care ar trebuie consumata pe zi este de 2 L, iar in timpul verii, cand pierdem mai multa apa prin transpiratie, ar trebui sa consumam minim 3 L pe zi. Asadar, noi iti recomandam sa il inveti pe prichindelul tau sa aiba mereu sticluta de apa cu el si sa consume lichide pe parcursul intregii zile. Mitul conform careia apa baloneaza sau ca ofera o stare de disconfort este eronata deoarece ea este cel mai repede digerata de catre organism. Este adevarat totusi, ca studile au demonstrat ca apa fierbine (ex: ceai) este mai incet digerata decat apa rece.

Creier- 75%
Sange- 83%
Plamani- 80%
Rinichi- 82%
Inima- 79%
Splina- 75%
Muschi- 75%
Oase- 22%

Apa are un rol esential in ceea ce priveste functionarea optima a corpului nostru, indiferent de varsta si de etapa vietii prin care trecem. De aceea este recomandat consumul de lichide in timpul copilariei, in timpul sarcinii, la batranete etc. Apa face si trebuie sa faca parte din alimentatia zilnica a fiecaruia dintre noi si trebui sa mentionam ca sucurile acidulate sau cafeaua nu pot fi considerate forme a unei ape. Este adevarat ca sunt lichide, insa ele nu ofera acelasi beneficii organismului precum apa, ci din contra, ele dauneaza sanatatii si determina efecte negative.

Efectele negative ale sucurilor acidulate :

  • creaza dependenta
  • slabeste structura osoasa
  • afecteaza functionarea creierului
  • determina o stare de agitatie (care contin cofeina)
  • afecteaza functionalitatea ficatului
  • determina insomnie
  • afecteaza dantura

Asadar, precum poti observa, sucurile acidulate, desi sunt mai dulci si pot fi mai placute la gust, determina o serie de efecte negative asupra organismului, motiv pentru care noi iti recomandam sa le elimini din regimul alimentar al copilului. Poti sa il inveti pe cel mic sa se obisnuiasca cu gustul apei, singurul lichid care ar putea sa ii opreasca setea si sa ii asigure functionalitatea organismului in conditii optime. Din pacate, multi parinti ofera copiilor sucuri acidulate inca de la o varsta frageda, fapt ce poate determina dependenta acestora fata de substantele daunatoare precum indulcitor, aspartam, fructoza, etc.

Pe de alta parte, sunt unii copii care nu simt nevoia de a consuma lichide, motiv pentru care ar putea sa sufere de deshidratare. Din pacate, medicii se confrunta des cu aceasta afectiune, mai ales in timpul sezonului cald, cand organismul pierde cantitati mai mari de apa prin transpiratie. Din aceasta cauza, noi iti recomandam sa te asiguri mereu ca micutul tau a consumat cel putin 2 L pe zi de apa si nu de alte lichide.

Sfaturi privind consumul de apa:

  • nu lasa copilul sa bea apa de la robinet. Aceasta contine clor, fluor sau bacterii care ar putea sa ii afecteze grav sanatatea
  • daca copilul practica sport asigura-te ca acesta consuma 3-4 L pe zi
  • nu astepta ca micutului sa i se faca sete pentru a bea apa
  • nu il lasa pe copil sa consume apa in timpul mesei
  • nu inlocui apa cu alte lichide
  • asigura-te ca apa pe care o consuma cel mic sa nu fie contaminata
  • asigura-te ca apa sa fie filtrata corespunzator
Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >