Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Reguli in alimentatie » 8 alimente pe care le consumam in mod gresit

8 alimente pe care le consumam in mod gresit

8 alimente pe care le consumam in mod gresit

Te-ai gandit vreodata ca includerea unor produse sanatoase in regimul alimentar nu este suficienta pentru a asigura o buna functionare a organismului? Cercetarile recente au demonstrat ca in ceea ce priveste alimentatia noastra, un rol foarte important il are modul in care consumam anumite produse sau preparate culinare. Pentru a te putea hrani in mod corespunzator, astfel incat sistemul imunitar sa fie intarit, iar organismul sa functioneze in conditii optime, iti vom prezenta cele mai frecvente produse pe care le consumam in mod gresit.

Cartofi

Unul dintre alimentele care de regula nu lipseste de pe nici o lista de cumparaturi este cartoful. Din pacate, majoritatea populatiei consuma acest aliment sub forma binecunoscutilor cartofi prajiti, care desi au un gust ademenitor, reprezinta un real pericol pentru sanatatea noastra. Cartofii prajiti, prin prajirea in ulei, se imbiba de grasimi rele care pot determina declansarea unor boli precum diabet, cancer sau afectiuni ale inimii.

S-a demonstrat faptul ca prin prajire, cartofii isi pierd proprietatile si devin toxici prin eliminarea unei substante cunoscuta sub denumirea de acrilamida, care se formeaza in timpul procesului de prajire a alimentelor bogate in carbohidrati. Conform unui studiu desfasurat in 2012 in cadrul Universitatii din Scranton (Statele Unite), cei mai sanatosi cartofi sunt cartofii mov, care determina o serie beneficii asupra organismului. Totusi si in cazul acestui soi, nu este recomandat sa fie preparate prin prajire, ci prin fierbere sau coacere. Unii specialisti considera ca pregatiti in acest mod, cartofii mov pot imbunatati circulatia sangelui si pot reduce riscul aparitiei cancerului.

Morcovi

Desi morcovii sunt recunoscuti pentru beneficiile pe care le ofera organismului, din pacate un numar ridicat de persoane nu constientizeaza faptul ca modul in care sunt preparati poate influenta compozitia lor chimica. Astfel, conform unui studiu prezentat pe BBC News, se afirma faptul ca modul in care sunt taiati morcovii poate contribui la maximizarea efectelor pozitive pe care le au asupra organismului. Astfel, se recomanda taierea morcovilor in rondele cat mai mari.

Dr Kirsten Brandt, specialist de la Newcastle University's School of Agriculture, Food and Rural Development, afirma "Prin taierea morcovilor in rondele, putem determina ca nutrientii sa intre in contact cu apa in timpul prepararii”. Altfel spus, prin prepararea morcovilor intregi, nutrientii sunt “blocati” in miez si nu pot intra in contact cu restul mancarii. Asadar, conform acestor cercetari, cel mai propice mod de a prepara morcovii este prin fierbere sau coacere, asigurandu-ne totusi ca au fost spalati in mod corespunzator si taiati in rondele mai mari.

Miere

Mierea este una dintre acele alimente extrem de sanatoase pentru organism, considerata chiar un remediu naturist pentru tratarea diverselor afectiuni. Mierea este considerata un super-aliment deoarece dispune de o compozitie chimica complexa ce include minerale, vitamine, aminoacizi, acizi organici, bioflavonoizi si antioxidanti.

Totusi, conform unui studiu desfasurat sub coordonarea Dr. Ross Conrad, mierea poate deveni toxica la o temperatura de aproximativ 40 de grade Celsius datorita faptului ca la caldura, unele proprietati ale acesteia se diminueaza si apar substante care afecteaza buna functionare a organismului. Astfel o greseala pe care deseori o comitem este indulcirea ceaiului cu miere in timpul in care este fierbinte. Pentru a ne asigura ca proprietatile mierii au un efect benefic si nu daunator, este important sa asteptam sa se raceasca putin ceaiul, iar apoi sa introducem mierea.

Ceai cu lapte

Ceaiul britanic de la ora 5 este extrem de cunoscut in intreaga lume, mai ales datorita faptului ca presupune si includerea laptelui. In urma mai multor cercetari, s-a demonstrat totusi ca laptele din ceai nu actioneaza in mod benefic asupra organismului deoarece poate anula anumite proprietati ale acestuia care au rolul de a imbunatati functia cardio-vasculara. Asadar, ceaiul nu ar trebui combinat cu lapte.

Usturoi

Studiile au demonstrat faptul ca prin zdrobirea usturoiului si lasarea acestuia sa se odihneasca timp de 10 minute, se determina eliminarea unei enzime cunoscuta sub denumirea de alicin, care are rolul de a reduce riscul unor afectiuni cardiovasculare. Astfel, pentru a beneficia de proprietatile terapeutice si miraculoase ale usturoiului, este indicat sa il zdrobim si sa il lasam in sucul propriu pentru cateva minute, dupa care sa il includem in prepararea mancarii.

Ulei de masline

Cu toate ca este foarte sanatos si deseori recomandat de catre nutritionisti, uleiul de masline poate determina efecte negative asupra organismului in cazul in care este preparat in mod neadecvat. Astfel, cercetarile nutritionistilor au demonstrat faptul ca la temperaturi ridicate, uleiul de masline isi pierde proprietatile miraculoase si devine toxic pentru organism. Din aceasta cauza este indicat sa il utilizam doar in prepararea salatelor si a mancarurilor crude.

Mar si para

Nutritionistii considera ca acese fructe sunt mai sanatoase si mai benefice pentru organism daca sunt mai coapte. Se pare ca prin acest proces se activeaza o cantitate ridicata de antioxidanti, prezenti in compozitia chimica a acestor fructe. Asadar, inainte de a consuma mere si pere, este indicat sa asteptam putin pana cand sunt bine coapte.

Broccoli

Brococoli este unul dintre cele mai apreciate si recomandate alimente de catre nutritionisti. Aceasta leguma are o compozitie chimica complexa ce include vitaminele A, E, C, B2, proteine, magneziu, calciu, fier, acid folic etc. Datorita acestor proprietati, broccoli poate evita declansarea unor boli grave precum este cancerul.

Conform unui studiu desfasurat in 2008, prepararea acestei legume in aburi este cea mai buna metoda, care maximizeaza proprietatile acestei legume si contribuie in lupta impotriva cancerului. Se pare ca prin fierbere sau prajire, broccoli isi pierde din proprietatile miraculoase, motiv pentru care este indicat de evitat o astfel modalitate de preparare.

Precum ai putut observa si modalitatea in care sunt preparate anumite produse contribuie in mare masura la buna functionare a organismului. Unele alimente care dispun de o serie de proprietati terapeutice pot elimina substante toxice daca sunt gatite in mod necorespunzator. Din aceasta cauza noi te sfatuim sa eviti cat mai mult sa prajesti alimentele, sa te asiguri ca sunt proaspete si sa le speli in mod adecvat inainte de a le include in mancare. Regimul alimentar este foarte important pentru dezvoltarea copilului, dar si pentru intarirea sistemului imunitar si din aceasta cauza nu trebuie ignorat sau tratat cu superficialitate.

Surse: http://www.sciencedaily.com/releases/2007/01/070108191523.htm

           http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/phytochemicals/garlic/

           http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8101403.stm

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >