Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Spirulina, un superaliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie

Spirulina, un superaliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie

Spirulina, un superaliment care nu trebuie sa lipseasca din alimentatie

Unul dintre cele mai necunoscute alimente, dar care are o serie de proprietati benefice este spirulina. Este posibil sa nu fii auzit niciodata de aceasta alga ce contine substante nutritive care pot sa actioneze asupra organismului si sa determine efecte pozitive. Asadar, iti vom prezenta ce este spirulina, de unde provine si cum poate fi introdusa in regimul alimentar al copilului.

Spirulina este o alga care a fost descoperita in lacurile din America de sud si Africa si care a reprezentat hrana a mai multor triburi din aceste zone. Bastinasii au invatat sa profite de darurile naturii si sa consume toate plantele care ofera substante nutritive, necesare organismului pentru activitatea sa zilnca. Datorita compozitiei sale, aceasta alga a fost preluata intai de francezi in 1970, iar apoi a fost introdusa pe piata europeana pentru retete culinare sau pentru producerea medicamentelor.

Continutul nutritiv al spirulinei

Spirulina este apreciata de nutritionisti deoarece reprezinta un continut nutritiv bogat in proteine (65%), clorofila, Omega 3, minerale (magneziu, calciu, fier, potasiu), antioxidanti, aminoacizi si vitamine (C, D, B6, E).

Precum poti observa, aceasta planta are o serie de nutrienti in compozitia sa si este recomandata de catre medici pentru intarirea sistemului imunitar si pentru buna functionare a organismului. Aceasta nu contine zahar sau carbohidrati, motiv pentru care poate actiona ca un puternic inhibator al apetitului si este recomandata pentru persoanele care sufera de obezitate sau diabet.

Beneficiile spirulinei asupra organismului:

Spirulina elimina toxinele din corp datorita concentratiei de clorofila si imbunatateste dantura prin intermediul nivelului ridicat de fosfor. Aceasta este recomandata si in timpul sarcinii datorita continutului ridicat de calciu care contribuie la dezvoltarea fatului. Calciul din spirulina ajuta si la formarea sistemului osos al copilului si intareste dentitia.

Datorita faptului ca nu contine zahar si carbohidrati spirulina poate contribui la reducerea nivelului de colesterol.

Fierul si magneziul din compozitia chimica a acestei alge ajuta la circulatia sangelui si imbunatatesc intregul sistem circulator. Cercetarile medicale au demonstrat ca spirulina poate preveni sau trata anemia cu ajutorul continutului ridicat de GLA ( acid gamma-linoleic), un acid esential de tip omega care contribuie la procesul de crestere a copilului.

Antioxidantii si fitonutrientii din spirulina se pare ca au un rol esential in detoxifierea ficatului si a rinichilor.

Acestea sunt cateva efecte pozive pe care le poate determina spirulina si de aceea este utilizata in diverse retete si in producerea unor medicamente. Totusi, in urma unor studii, cadrele medicale au identificat si anumite efecte negative ale spirulinei, motiv pentru care iti recomandam sa introduci aceasta alga in regimul alimentar doar cu acceptul medicului.

Posibile riscuri ale spirulinei

  • afecteaza functionarea creierului in cazul persoanelor care sufera de afectiuni ale metabolismului deoarece spirulina contine un aminoacid numit fenilalanina.
  • unii considera ca spirulina poate determina aparitia unor boli de ficat datorita faptului ca in compozitia sa se poate regasi o toxina cunoscuta sub denumirea de microcistin

Posibile reactii adverse la spirulina:

  • febra (spirulina contine un nivel ridicat de proteine, motiv pentru care ar putea determina o accelerare a metobolismului si implicit cresterea temperaturii corpului)
  • gaze
  • senzatie de usturime si mancarime in jurul ochilor
  • stare de somnolenta cauzata de procesul de detoxifiere determinat de procesarea spirulinei
  • poate determina efecte negative in cazul alergiilor

Spirulina este o alga bogata in nutrienti, dar care trebuie consumata cu grija si atentie. Desi poate oferi o serie de efecte benefice organismului, in unele cazuri ea nu este recomandata de catre medici. Din aceasta cauza te sfatuim sa apelezi la medic inainte de a o consuma, mai ales in timpul sarcinii.

Cand pot introduce spirulina in alimentatia copilului

Spirulina se poate introduce incepand cu varsta de 9 luni, insa neaparat trebuie respactata regula celor 4 zile pentru a urmari cum reactioneaza organismul. Cercetarile medicale au demonstrat faptul ca aceasta alga poate determina reactii alergice la unele persoane si din aceasta cauza este foarte important sa fii atenta cand o introduci in regimul alimentar. De asemenea, iti recomandam sa te consulti cu medicul inainte de a o oferi bebelusului. 

Cum se alege spirulina

In comert poti gasi spirulina sub forma de pulbere sau tablete de culoare verde. Ceea ce este cel mai important atunci cand cumperi aceasta alga este sa verifici sursa de unde provine. Din pacate, aceste alege deseori cresc in ape poluate si astfel pot contine o serie de substante nesanatoase, care pot afecta organismul copilului.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >