Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Spanacul, forta verde din gradina

Spanacul, forta verde din gradina

Spanacul, forta verde din gradina

Te-ai gandit vreodata de ce musculosul Popeye mesteca mereu spanacul inainte de a prinde puteri? Ei bine, personajul care ne-a incantat mereu cu puterea si carisma sa, cunostea foarte bine proprietatile miraculoase ale acestei legume. Totusi, putini parinti inteleg importanta includerii acestei legume in regimul alimentar al copilului si de aceea iti vom prezenta compozitia spanacului si beneficiile pe care le poate avea asupra sanatatii.

Contintul nutritiv si beneficiile spanacului

Spanacul contine o serie de vitamine (C, A, B2) si minerale (fier, calciu, zinc, seleniu) care asigura sanatatea zilnica a organismului. Datorita acestor proprietati, spanacul este recomandat de catre cadrele medicale si ar trebui inclus in regimul alimentar al micutului. Daca ii vei oferi copilului sa consume aceasta leguma verde inca din primii ani de viata, acesta va putea sa isi intareasca sistemul imunitar si sa previna aparitia diverselor boli.

Datorita faptului ca spanacul reprezinta o sursa foarte bogata de fier, contribuie la procesul de formare a globulelor rosii, la buna circulatie a sangelui si la prevenirea anemiei. Avand un rol de antioxidant, spanacul ajuta la tratarea diverselor boli si poate preveni formarea celulelor canceroase (opreste diviziunea celulara in cazul cancerului de stomac si de piele).

Datorita mineralelor din compoztia chimica a spanacului, se asigura intarirea sistemului imunitar si buna functionare a organismului. Calciul din spanac are rolul de a contribui la formarea structurii osoase si la intarirea dintilor, iar fibrele mentin o buna functionare a sistemului digestiv, prevenind constipatia sau diareea.

Spanacul dispune de aminoazici, lipide si proteine care echilibreaza nivelul de zahar din sange. Nu in ultimul rand, avand un efect de antiiflamator, spanacul trateaza afectiuni precum: anemie, rahitism, acnee, psoriazis, riduri, cataracta.

Precum poti observa, spanacul contine o serie de vitamine si substante care asigura sanatatea zilnica a organismului si intaresc sistemul nervos, urinar si intestinal. Datorita acestor proprietati, spanacul este recomandat de catre cadrele medicale si ar trebui inclus in regimul alimentar al copilului

Cand poate copilul sa consume spanac

Desi medicii au stabilit ca incepand cu varsta de 6 luni se poate initia procesul de diversificare a alimentatiei la bebelusi, in ceea ce priveste spanacul, cercetatorii au stabilit ca nu este indicat sa incluzi acest aliment doar dupa 9-10 luni. Aceasta leguma verde contine o concentratie ridicata de oxalati care pot fi toxici pentru bebelus si de aceea nu este indicat sa ii dai sa consume spanac inainte de aceasta varsta. De asemenea, te sfatuim sa respecti regula celor 4 zile pentru a putea urmari modul in care reactioneaza organsimul copilului la aceasta leguma.

Cum aleg spanacul si cum ar trebui sa il prepar

Spanacul poate fi recoltat de doua ori pe an: la sfarsitul lunii martie-inceputul lunii aprilie sau toamna, la sfarsitul lunii august-inceputul lunii septembrie. Este important sa incerci sa ii dai copilului tau sa consume legume si fructe cultivate la noi in tara si care sa nu contina substante nesanatoase. Asadar, atunci cand spanacul a aparut in piata, este recomandat sa alegi acele frunze verzi, care au un aspect sanatos. In cazul in care frunzele spanacului sunt ingalbenite sau roase de diverse insecte nu iti recomandam cumpararea acestora.

In ceea ce priveste prepararea spancului, cercetatorii au demonstrat ca nu este indicat sa fie fiert deoarece prin intermediul acestui proces creste concentratia de oxalati din compozitia sa chimica. Asadar, nutritionistii ne recomanda sa nu il fierbem pentru multa vreme pentru a nu pierde proprietatile sale deosebite si pentru a nu activa efectul negativ al oxalatilor.

Aceasta leguma verde poate fi fiarta putin, iar apoi pregatita cu ajutorul mixerului pentru un piure delicios si hranitor. De asemenea, poti prepara din spanac o salata delicioasa, extrem de sanatoasa pe perioada verii, cand nu este indicat sa consumam produse grele.

Tu ce retete cu spanac cunosti?

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >