Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Prazul, un adevarat aliat al sanatatii

Prazul, un adevarat aliat al sanatatii

Prazul, un adevarat aliat al sanatatii

Este important sa intelegi rolul alimentatiei asupra procesului de crestere si dezvoltare a puiului tau deoarece doar prin intermediul nutrientilor vei putea intari sistemul imunitar al copilului in mod natural si eficace. Asadar, in continuare, iti vom prezenta beneficiile prazului, un aliment extrem de gustos si hranitor.

Prazul face parte din familia Allium alaturi de alte legume precum ceapa sau usturoiul. Cercetarile recente au confirmat spusele imparatului Nero care era convins de calitatile deosebite ale acestei plante, demonstrand ca aceasta contine o serie de vitamine si minerale care contribuie la mentinerea sanatatii. Desi este asemanator cu ceapa verde, prazul are un gust mai dulceag, motiv pentru care este mai preferat de catre copii.

Contintul nutritiv si beneficiile prazului

Desi pare o planta banala, prazul reprezinta o sursa bogata de vitamine (complexul vitaminic B, A, C) si minerale (fosfor, mangan, magneziu, calciu, fier, potasiu) care ajuta organismul sa functioneze in condiiti optime. Fierul din compozitia prazului are rolul de a asigura productia globulelor rosii, de a preveni anemia si de a asigura circulatia sangvina. Vitamina C din continutul prazului asigura absorbtia fierului, intareste sistemul imunitar si actioneaza ca antioxidant. Datorita vitaminei A, prazul contribuie la imbunatatirea vederii si previne aparitia afectiunilor de vedere.

De asemenea, aceasta leguma imbunatateste functiile creierului (memoria, capacitatea de concentrare) cu ajutorul acidului folic si a mineralelor si are rol de antiinflamator si antiseptic, fiind recomandat in cazul racelilor sau gripei.

Calciul din compozitia chimica a prazului contribuie la formarea structurii osoase si la intarirea dintilor. Continutul bogat de potasiu din compozitia chimica a prazului regleaza tensiunea arteriala, iar concentratia de fibre imbunatateste sistemul digestiv, crescand eficacitatea metabolismului proteic hepatic.

Prazul, datorita proprietatilor antioxidante, este eficient in tratarea artritei, gutei sau infectiilor urinare.
Conform studiilor realizate de cercetatorii germanici, frunzele acestei plante contin o substanta cunoscuta sub denumirea de All-Ozem, care actioneaza asupra insulinei. Aceasta substanta monozaharidica are rolul de a creste efectul hipoglicemiant al insulinei, mai ales daca prazul este asociat cu dulciuri.

Desi este originara din Asia centrala, in prezent aceasta leguma este cultivata in Europa, fiind recunoscuta pentru proprietatile sale terapeutice. Datorita continutului bogat in vitamine si minerale, prazul actioneaza in mod benefic asupra intregului corp, intarind sistemul imunitar si reducand riscul aparitiei unor boli precum diabet, cancer, Alzheimer etc.

Cand poate copilul sa consume praz

Este foarte recomandat ca micutul tau sa consume aceasta leguma, insa deabia dupa varsta de 7- 8 luni. Desi diversificarea alimentatiei la bebelusi se poate incepe atunci cand acesta are 6 luni, este indicat sa introduci prazul dupa ce acesta implineste 7-8 luni deoarece sistemul sau digestiv ar putea sa intampine probleme in ceea ce priveste asimilarea si prelucrarea acestui aliment. De asemenea, atunci cand hotarasti sa introduci prazul in alimentatia micutului tau, te sfatuim sa respecti regula celor 4 zile pentru a putea observa atent reactia organismului la noul produs.

Cum aleg prazul si cum il prepar pentru copil

Desi se poate cumpara intregul an, noi te sfatuim sa il achizitionezi intre sfarsitul iernii pana la inceputul primaverii cand este proaspat. Atunci cand il alegi, incearca sa te asiguri ca are aproximativ 2-3 cm diametru, fapt ce iti poate indica o buna dezvoltare a legumei. De asemenea, un praz sanatos si proaspat are frunzele de un verde inchis, un bulb alb in forma de cilindru si are o pozitie ferm, dreapta. Aceste caracteristici te vor putea ajuta in alegerea unei astfel de legume care ar trebui consumata proaspata.

Un avantaj al prazului il reprezinta faptul ca poate fi consumat in totalitate (frunzele verzi, bulbul alb). Din frunzele acestei legume poti prepara o supa sau un suc hranitor pe copil. In ceea ce priveste bulbul, este indicat sa il speli foarte bine, sa cureti partea alba de radacini (acele mustati subtiri), iar apoi poti taia bulbul rondele astfel incat sa aiba un aspect mai placut.

Psihologii au demonstrat faptul ca micutii vor avea tendinta de a respinge acele alimente care nu au un aspect placut si de aceea este important sa acorzi atentie si aspectului preparatului culinar. Daca copilasul este mai mic, poti pasa prazul astfel incat sa fie mai usor de inghitit si digerat.

Cum trebuie pastrat prazul

Fiind o leguma, prazul ar trebui consumat proaspat si este foarte important sa il speli cu apa pentru a elimina potentialii virusi sau bacterii. Din pacate multi parinti neglijeaza acest aspect si uita ca prin intermediul legumelor sau fructelor neclatite corespunzator, copii pot contacta o serie de boli. In cazul in care doresti sa il depozitezi, iti recomandam sa il pastrezi netaiat si nespalat intr-o punga pe care o vei introduce in frigider. Doar inainte de a fi consumat, este indicat sa speli bine prazul si sa il tai astfel incat sa fie usor de digerat pentru copil In cazul in care vei dori sa il prepari prin fierbere sau il vei pastra la congelator, trebuie sa stii ca isi va pierde din proprietati.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >