Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Piersicile, fructele pufoase cu o savoare deosebita

Piersicile, fructele pufoase cu o savoare deosebita

Piersicile, fructele pufoase cu o savoare deosebita

Reprezentand o sursa importanta de vitamina C, piersicile trebuie sa faca parte din regimul alimentar al copilasului tau. Pentru a putea introduce in mod corect aceste fructe in alimentatia celui mic, te invitam sa citesti urmatorul articol.

Continutul nutritiv al piersicii

Piersicile sunt atat de sanatoase si apreciate de nutritionisti din intreaga lume deoarece contin vitamine precum vitamina A, complexul vitaminic B, vitamina C, fibre, carotenoizii (antioxidanti) si minerale.

Precum am afirmat si anterior, piersica preuspune o concentratie ridicata de vitamina C, care actioneaza impotriva bacteriilor sau a oricaror agenti patogeni (virusi, microbi, paraziti etc). De asemenea, vitamina C consolideaza tesutul conjunctiv si intareste sistemul imunitar al copilului.

Cercetarile medicale au demonstrat faptul ca piersicile previn anxietatea deoarece contribuie la reglarea nivelului unor neurohormoni din organism care sunt implicati in mecanismul aparitiei starii de anxietate, frica, teama etc.

Piersicile sunt atat de apreciate si datroita fatului ca reprezinta o concentratie ridicata de minerale precum magneziu, potasiu, fier, fosfor, iod, zinc si seleniu. Fierul are rolul de a preveni anemia, iar magneziul de a imbunatati circulatia sangelui in organism.

Fibrele din continutul piersicilor au rolul de a regla tranzitul intestinal si de a imbunatati sistemul digestiv. De asemenea, s-a demonstrat ca piersicile au un efect diuretic usor, fiind recomandate in cazul constipatiei.

Piersicile reprezinta o cantitate ridicata de antioxidanti care lupta impotriva radicaliilor liber si previn aparitia unor boli grave precum cancerul.

Nu in ultimul rand trebuie sa stii ca aproximativ 80% din piersici reprezinta apa, astfel ca prin consumul acestor fructe vei putea asigura hidtratarea copilasului si vei putea contribui in mod pozitiv la cresterea sa.

Cand pot introduce piersica in alimentatia bebelusului

Conform nutritionistilor, poti introduce piersica in regimul alimentar al bebelusului incepand cu varsta de 6 luni. Totusi, este important sa stii ca piersica trebuie consumata de bebelus fara coaja la aceasta varsta. Astfel, inainte de consum este necesar sa speli foarte bine piersica si sa indepartezi coaja (piersicile contin si un puf care trebuie indepartat). Totodata este necesar sa respecti regula celor 4 zile pentru a fi sigura ca cel mic nu are o reactie alergica la acest fruct.

Cum aleg si pastrez piersicile proaspete

O piersica dulce si aromata trebuie sa aiba o culoarea mai deschisa (cele galbene sunt de regula mai acide si mai putin dulci). O piersica dulce trebuie sa fie mai ferma si sa aiba o culoarea mai albicioasa (galben deschis) si sa emane un miros aromat. Pentru ca aceste fructe sa ramana proaspete este recomandat sa le pastrezi la racoare, departe de razele soarelui sau umiditate. Pentru mai multe zile (3-4 zile) este necesar sa introduci piersicile in frigider.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >