Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Fasolea uscata si fasolea verde - diferente si asemanari

Fasolea uscata si fasolea verde - diferente si asemanari

Fasolea uscata si fasolea verde - diferente si asemanari

Din pacate, putini sunt aceia care constientizeaza cat de benefica este fasolea pentru organism. Pentru ca stim ca tu esti o mamica preocupata de buna dezvoltare a copilului tau, iti vom prezenta ce substante nutritive contine fasolea verde si fasolea uscata si care sunt beneficiile acestora asupra organismului.

Fasolea este una dintre cele mai vechi legume utilizate de popoarele care au invatat de-a lungul anilor sa isi intareasca sistemul imunitar cu ajutor plantelor oferite de natura. Nutritionistii recomanda consumul acestei legume datorita faptului ca are un nivel scazut de grasimi si calorii, insa este bogata in nutrienti. Trebuie sa stii ca exista mai multe specii de fasole, insa cele mai cultivate sunt fasolea verde si fasolea uscata.

Continut nutritiv si beneficiile fasolei uscata

Fasolea uscata este cunoscuta pentru compozitia sa chimica, bogata in minerale (fier, magneziu), antioxidanti, fibre si proteine. Aceasta leguma are rolul de a regla grasimea din organism datorita inhibitorilor de alfa-amilaza. De asemenea, datorita faptului ca reprezinta o sursa bogata de fier, fasolea uscata previne anemia si ajuta la buna circulatie a sangelui.

Aceasta leguma contine o concentratie semnificativa de fibre, care ajuta la mentinerea sistemului digestiv si la prevenirea diverselor afectiuni precum este diareea, constipatia sau gastrita (cercetarile considera ca o cana de fasole uscata poate sa ofere peste 50% din cantitatea zilnica recomandata de fibre).

Aceasta legume sustine potentialul electric al membranelor nervoase si musculare cu ajutorul cantitatii ridicate de magneziu si lupta impotriva depunerii grasimilor cu ajutorul indicelui glicemic scazut. Nu in ultimul rand, fasolea uscata dispune de antioxidanti si molibden, necesari pentru protejarea organsimului si pentru detoxifiere.

Continut nutritiv si beneficiile fasolei verzi

Fasolea verde are o compozitie chimica mai complexa decat fasolea uscata, reprezentand o concentratie ridicata de (B3, B6, A, K, C), minerale (fier, fosfor, calciu, mangan, potasiu, cupru), proteine, fibre alimentare, acizi grasi omega 3 si betacaroten.

Datorita vitaminelor si mineralelor, fasolea verde ajuta la procesul de crestere a copilului si la intarirea sistemului imunitar, protejand astfel micutul de contactarea diverselor boli virale. De asemenea, fasolea verde are un efect anti-inflamator datorita prezentei carotenoidelor si flavonoizilor si protejeaza sistemul cardiovascular datorita prezentei grasimilor esentiale Omega 3.

Aceasta leguma este apreciata si datorita faptului ca reduce riscul aparitiei cancerului cu ajutorul prezentei beta-carotenului. Fasolea verde are proprietati de antioxidant si un un rol protectiv la nivel celular datorita manganului din compozitia sa chimica.

Datorita beta-carotenului si vitaminei A contribuie la imbunatatirea vederii si previne aparitia diverselor afectiuni oculare. Pentru ca reprezinta o sursa bogata de fibre, contribuie la mentinerea sanatatii tractului digestiv.

Fasolea, indiferent de specie, ofera o serie de beneficii organismului si de aceea este indicat sa fie consumata. Conform unor studii medicale realizate de cercetatori americani, fasolea poate preveni aparitia cancerului si poate inlocui carnea datorita compozitiei sale chimice. Se pare ca aceasta leguma poate oferi suficiente proteine si nutrienti pentru a inlocui carnea grasa, care afecteaza buna functionare a organismului. Din aceasta cauza nutritionistii recomanda ca fasolea sa fie consumata de cel putin 2 ori pe saptamana, sub diverse forme.

Cand pot introduce fasolea in alimentatia bebelusului

Luand in considerare ca exista mai multe tipuri de fasole (fasole verde, uscata etc) si perioada de introducere a acestora in alimentatia copilului difera. In ceea ce priveste fasolea verde, nutritionistii recomanda introducerea acesteia incepand cu 7-8 luni, insa fasolea uscata poate fi consumata de copil deabia dupa varsta de 1 an. Precum poti observa, compozitia chimica a fasolei verde difera intr-o anumita masura de cea a fasolei uscate, insa ambele reprezinta o sursa bogata de nutrienti, motiv pentru care este recomandat sa fie incluse in regimul alimentar al familiei.

Fasolea poate fi preparata sub diverse modalitati (fierbere, aburi, gratar, prajit, in salata, supa, fripturi etc), insa nutritionistii recomanda pentru a mentine toate proprietatile, ca fasolea sa fie pregatita fie pe gratar, fie prin fierbere.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >