Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Graul, cea mai consumata dintre cereale

Graul, cea mai consumata dintre cereale

Graul, cea mai consumata dintre cereale

Una dintre cele mai consumate cereale din lume este graul, care datorita compozitiei sale chimice, ofera o serie de beneficii organismului. Graul a fost cultivat inca din Antichitate, fiind alimentul de baza a multor popoare, care au invatat de-a lungul anilor sa prepare diverse produse din aceasta cereala. Alimentatia reprezinta un aspect important in procesul de dezvoltare a copilului tau si de aceea iti vom enumera beneficiile graului si modul in care ar trebui consumat.

Ce substante nutritive cotine graul

Graul dispune de o compozitie chimica bogata in vitamine (B1, B2, B3, E), minerale (zinc, magneziu, seleniu, fosfor, calciu si cupru), fibre, proteine si carbohidrati care au rolul de a intari sistemul imunitar al copilului si de a preveni imbolnavirea acestuia cu diverse bacterii sau virusi. Datorita faptului ca graul integral este bogat in fibre, poti mentine tractul intestinal al copilului sanatos si sa eviti diverse afectiuni digestive precum constipatia sau diareea la copii.

De asemenea, graul presupune o sursa bogata de proteine, necesare pentru crearea de anticorpi si pentru refacerea celulara. Vitamina E, care se gaseste din plin in graul integral, are rolul de a intari sistemul imunitar al copilului si de a oferi un efect antioxidant.

Graul, in starea sa naturala, contine o concentratie ridicata de nutrienti, insa in urma prelucrarii, aceasta cereala isi mai pierde din proprietati. Graul poate fi produsul de baza pentru diverse preparate care se gasesc in comert si care ar trebui incluse in regimul alimentar al familiei tale. Asadar, in continuare iti vom prezenta diverse preparate din grau care pot fi incluse in regimul alimentar al copilului.

Preparate din grau ideale pentru alimentatia copilului tau

Grisul de grau

In urma macinarii graului dur, se obtine grisul care reprezinta o cantitate ridicata de gluten. Totusi, specialistii recomanda grisul din graul integral, care are o concentratie ridicata de vitamine si minerale care au rolul de a mentine sanatos sistemul imunitar al copilului.

Couscous (Cuscus)

Preparat din grau, couscous-ul este una dintre mancarurile delicioase si bogate in nutrienti care nu ar trebui sa lipseasca din regimul alimentar al copilului tau. Acesta este un preparat din nordul Africii, care a fost utilizat de vechile popoare datorita faptului ca reprezinta o sursa bogata de fibre, proteine, seleniu si complexul vitaminic B.

Germeni de grau

Germenii de grau au o concentratie ridicata de nutrienti si de aceea nutritionistii recomanda includerea acestora in diverse retete culinare. Dezavantajul germenilor de grau consta in dificultatea de a-i pastra; fiind grasimi nesaturate, germenii de greu rancezesc foarte repede. Totusi, noi iti recomandam sa introduci germenii si iarba de grau deoarece datorita concentratiei ridicate de vitamine, fier si acid folic, contribuie la mentinerea sananatii copilului.

Tarate de grau

Taratele de grau sunt un fortifiant natural, utilizat mai ales de persoanele care doresc sa scada in greutate. Cu toate ca reprezinta o sursa bogata de nutrienti, taratele de greu nu ingrasa, ci ajuta organismul sa functioneze in conditii optime. Si in aceasta forma, graul reprezinta o sursa ridicata de nutrienti (potasiu, calciu, vitamina B si sodiu).

Faina din grau

In urma macinarii boabelor de grau se poate obtine faina, care sta la baza mai multor preparate culinare. Aceasta reprezinta o concentratie ridicata de gluten si sta la baza aluatului pentru paine. Desi nu este considerata foarte sanatoasa, faina din grau, neprocesata chimic nu poate dauna grav sanatatii.

Cand se poate introduce graul in alimentatia bebelusului

Precum poti observa, graul determina o serie de beneficii asupra organismului si de aceea ar trebui inclus in regimul alimentar al familiei. Trebuie sa fii atenta atunci cand doresti sa incepi diversificarea alimentatei la bebelus deoarece graul nu ar trebui sa fie consumat de copilasii care nu au implinit 8 luni deoarece acesta contine gluten, care este mai greu de digerat. In general, atunci cand doresti sa incluzi in regimul alimentar al bebelusului cereale sau pseudocereale, te sfatuim sa incepi cu acele produse care reprezinta o concentratie mai scazuta de gluten precum mei, orez, quinoa etc.

Poti sa ii oferi copilasului tau suc de iarba de grau, obtinut cu ajutorul unui robot de bucatarie sau strorcator. Sucul de iarba de grau poate fi servit simplu sau in combinate cu alte sucuri de legume precum cel de broccoli sau morcovi. In cazul in care doresti sa ii oferi germeni de grau, trebuie sa te asiguri ca sunt maruntiti si pisati corespunzator si le poti combina cu iaurt de casa sau crema de branza. Atunci cand introduci un aliment, este indicat sa respecti regula celor 4 zile pentru a observa modul in care reactioneaza organismul copilului si de a te asigura ca nu ii provoaca o reactie alergica.

Cum se alege si se depoziteaza graul

Intotdeauna este necesar sa fii atenta la sursa de unde alegi fructele, legumele sau cerealele. In ceea ce priveste alegerea germenilor de grau, iti recomandam sa cumperi doar produsele care se afla inchise in pungi sigilate sau recipiente inchise etans. Pentru a mentine compozitia chimica a graului este necesar sa il pastrezi intr-un loc intunecat si racoros. Nu permite ca graul sa fie expus la o sursa puternica de caldura sau chiar sub razele soarelui. In cazul in care in casa este foarte cald, poti opta sa pastrezi diferitele tipuri de grau in frigider, in recipiente inchise etans.

Asadar, precum ai putut observa, graul este foarte benefic pentru organism, motiv pentru care ar trebui inclus in regimul alimentar al copilului tau. Noi te sfatuim sa nu introduci acest aliment inainte de varsta recomandata si sa fii intotdeauna atenta sa fie proaspat.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >