Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » De ce quinoa este considerata regina cerealelor

De ce quinoa este considerata regina cerealelor

De ce quinoa este considerata regina cerealelor

Fiecare mamica isi doreste ca puiul ei sa creasca puternic si sanatos, motiv pentru care incearca sa ii ofere un regim alimentar diversificat. Unul dintre alimentele pe care ar trebui sa incerci sa i le dai copilului sa consume este quinoa. Aceasta aliment minune poate inlocuii cu succes atat carnea deorece contine proteine mai usor de digerat, cat si laptele pe motiv ca contine mai mult calciu pe care organsimul il poate asimila mai repede.
Totusi, luand in considerare ca nu este extrem de cunoscuta, iti vom prezenta ce presupune defapt quinoa si care sunt efectele acesteia asupra organismului copilului.

Ce este quinoa si de ce ar trebui consumata

In primul rand trebuie sa stii ca quinoa este o planta care se incadreaza in categoria pseudoceralelor  si care se gaseste in America de Sud. Se pare ca incasii au descoperit beneficiile semintelor quinoa, pe care le-au numit "aur" datorita importantei lor. Aceasta planta a fost utilizata pentru alimentatia razboinicilor curajosi, dar si pentru desfasurarea diverselor ritualuri pentru zei.

Semintele quinoa erau cunoscute si sub denumirea de “chisaya mama” care se poate traduce prin "mama cerealelor" datorita proprietatilor sale deosebite. Se pare ca aceasta planta a fost redescoperita de cercetatorii americani in jurul anilor 1980, iar incepand cu aceasta data, din ce in ce mai multi nutritionisti afirma ca quinoa este cea mai sanatoasa cereala, avand o sursa bogata de nutrienti. Astfel, quinoa dispune de o cantitate ridicata de antioxidanti, care au rolul in producerea celulara si la prevenirea diverselor boli cardiovasculare sau neurologice.

De asemenea, aceasta cereala presupune o sursa bogata de folati si vitamine (A, C, K, B) care contribuie la intarirea sistemului imunitar al copilului si la o buna functionare a intregului organism. Quinoa este considerata a fi o proteina completa deoarece contine cele 8 tipuri de aminoacizi si albumina, susbtanta necesara pentru procesul de crestere a copilului. Nu in ultimul rand, datorita vitaminei B9 contrbuie la imbunatatirea functiilor creierului, iar datorita unei cantitati ridicate de calciu contribuie la dezvoltarea structurii osoase ale copilului.

Semintele quinoa sunt recunoscute pentru aceste proprietati deosebite si de aceea au fost considerate de incasi un aliment de o calitate superioara, folosit inclusiv pentru ritualurile realizate pentru zei. Trebuie sa stii ca aceasta planta poate fi preparata sub diverse forme, motiv pentru care iti poate fi foarte usor sa o incluzi in regimul alimentar al copilului.

Cum se pot consuma semintele de quinoa

  • gatita prin fierbere
  • quinoa expandat
  • quinoa sub forma de faina
  • cruda dupa germinare

Cand si cum pot introduce quinoa in alimentatia copilului

Datorita faptului ca nu contine gluten si este saraca in sodiu, quinoa se poate introduce in regimul alimentar al copilului incepand cu varsta de 8 luni. Aceasta reprezinta o sursa bogata de vitamine si minerale, necesare pentru dezvoltarea fizica si psihica a copilului. Totusi, noi te sfatuim sa discuti cu medicul inainte de a introduce aceasta cereala si sa respecti regula celor 4 zile pentru a observa modul in care reactioneaza organsimul copilului.

Din cauza faptului ca quinoa contine saponine este necesar sa o cureti sub apa la robinet si sa elimini impuritatile. Apoi, este necesar sa o lasi la hidratare pentru cel putin 4 ore inainte de preparare.

Cum se alege si se pastreaza quinoa

Quinoa se poate gasi in piata sub forma de faina sau fulgi. In cazul in care vrei sa cumperi faina de quinoa trebuie sa te asiguri ca ambalajul nu are urme care sa indice ca a fost pastrata la umiditate sau in conditii neprielnice. De asemenea, este indicat sa pastrezi faina de quinoa in frigider.

In ceea ce priveste fulgii de quinoa, trebuie sa le pastrezi in recipiente inchise ermetic si intr-un loc intunecat si racoros. Evita ca fulgii sa fie expusi unei surse puternice de caldura sau razelor solare.

Precum poti observa, compozitia acestei cereale este bogata in nutrienti si substante benefice pentru organism, motiv pentru care este recomandata pentru toate persoanele, indiferent de varsta. Totodata, specialistii considera ca aceste cereale ar trebui consumate si de femeile insarcinate deoarece reprezinta o sursa bogata de fier si vitamine, substante necesare pentru dezvoltarea fatului.

Aceste simple seminte te pot ajuta sa mentii sanatatea tuturor membrilor familiei si sa te asiguri ca au parte de cantitatea zilnica necesara pentru activitatea organismului.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >