Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » Cartoful, mai mult decat o alta leguma amidonoasa

Cartoful, mai mult decat o alta leguma amidonoasa

Cartoful, mai mult decat o alta leguma amidonoasa

Cu toate ca cei mai multi cred ca acest produs nu ar trebui sa faca parte din regimul nostru alimentar, cartoful ofera o serie de beneficii daca este preparat in mod corespunzator. Fiecare aliment in parte are o anumita compozitie chimica ce include minerale si vitamine, necesare pentru dezvoltarea fizica si psihica copilului si de aceea este indicat sa incerci sa ii stabilesti o alimentatie cat mai diversificata. Astfel, pentru a asigura sanatatea copilasului tau iti vom prezenta beneficiile cartofului si modul in care ar trebui gatit pentru a nu-si pierde din proprietati.

Continutul nutritiv si beneficiile cartofului

In primul rand trebuie sa stii ca atat miezul cartofului, cat si coaja acestuia contin nutrienti, Da, acea coaja pe care majoritatea dintre noi o aruncam la gunoi reprezinta o sursa bogata de fier, necesara pentru buna functionare a organismului. De aceea, se considera ca in regimul alimentar al copilului ar trebui inclus totusi si cartoful.

Cercetatorii au observat ca aceasta leguma reprezinta o sursa bogata de vitamine (B1, B3, B6, C), care au rolul de a proteja organismul copilului. Datorita faptului ca include si fibre, cartoful ajuta la buna functionare a sistemului digestiv, prevenind diverse afectiuni precum diareea sau constipatia. Aceasta leguma este extrem de benefica si fatorita faptului ca dipsune de o serie de minerale precum magneziu si potasiu care au rolul de a dezvolta sistemul muscular al copilasului.

Cartoful provine din Peru, unde a fost utilizat pentru multi ani de catre poporul incas. In secolul al XVI-lea aceasta a fost adus in tarile sudice din Europa, desi a fost considerat toxic. Este adevarat ca aceasta leguma contine si mult amidon, care dauneaza sanatatii in cantitati ridicate, insa preparat in mod corespunzator, cartoful reprezinta o sursa bogata de nutrienti, care actioneaza in mod pozitiv asupra organismului. Cartoful actioneaza ca un antioxidant datorita vitaminei C si elimina radicalii liberi prevenind riscul imbolnavirii de cancer.

De asemenea, actioneaza impotriva stresului si oboselii datorita prezentei magneziului si contribuie la transmiterea impulsurilor nervoase datorita unei concentratii ridicate de potasiu. Potasiul are rolul si de a regla circulatia si de a mentine tensiunea. Pentru ca reprezinta o sursa importanta de fier, cartoful previne anemia, contribuie la producerea globulelor rosii si asigura o oxigenare optima a creierului ( imbunatateste functiile creierului precum capacitate de concentrare, memorie etc).

Precum ai putut observa, cartoful poate contribui la imbunatatirea activitatilor organismului prin intermediul cantitatilor semnificative de vitamine si minerale din compozitia sa. Totusi, trebuie sa stii ca pentru a-si pastra proprietatile, cartoful trebuie pregatit intr-un mod aparte.

Cand pot introduce cartoful in alimentatia bebelusului

Cartoful, alaturi de morcovi, dovlecel si patrunjel, face parte din primele alimente care se includ in procesul de diversificare. Astfel, il poti invata pe copil sa manance cartof incepand cu varsta de 6 luni. Fierbe cartofii si piseaza-i astfel incat sa obtii un pireu usor de mestecat si inghitit de catre bebelus.

Cum ar trebui sa prepar cartoful

Cea mai cunoscuta si recomandata metoda de preparare a cartofului pentru bebelusi este prin fierbere. Trebuie sa stii ca apa in care fierbe cartoful trebuie aruncata deoarece contine o concentratie ridicata de amidon, ce poate dauna sanatatii copilului. Totusi, cartoful fiert face parte din alimentatia multor persoane care doresc sa duca o viata sanatoasa si hranitoare si este foarte potrivit pentru aceasta prima etapa a diversificarii alimentatiei.

Cea de a doua varianta este pregatirea cartofului in cuptor. Astfel, cartofii se spala foarte bine, se lasa in tava cu coaja si se toarna asupra acestora putin ulei de masline extravirgin. Pentru a oferi un gust minunat mancarii poti utiliza ierburi aromate precum busuioc, rozmarin, oregano etc. Acest tip de preparat se poate oferi copilasului dupa 12 luni (daca se adauga condimente) sau la 6 luni daca se adauga ulei de nuca de cocos si se serveste fara coaja (doar miezul moale).

In unele zone al tarii se practica prepararea cartofului sub forma de... suc! Da, in mediul rural, beneficiile cartofului au fost descoperite de catre oameni si de aceea s-a decis prepararea cartofului sub forma de suc natural. Totusi, unii specialisti considera ca este prea puternic pentru sistemul digestiv al copilului, motiv pentru care este mai degraba recomandat cartoful fiert sau la cuptor.

Tu ce retete cu cartofi cunosti?

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >