Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Culinar » Sanatate & nutritie » Despre alimente » 10 motive pentru care ar trebui sa consumam oua

10 motive pentru care ar trebui sa consumam oua

10 motive pentru care ar trebui sa consumam oua

Unul dintre cele mai comune alimente, care deobicei nu lipseste din nici un frigider il reprezinta oul. Desi sunt atat de cunoscute, in ceea ce priveste efectele oualor asupra organismului au existat o serie de pareri contradictorii. Totusi, in urma unor cercetari mai amanuntite, s-a demonstrat faptul ca ouale pot aduce anumite beneficii organismului daca sunt consumate in mod corect. Pentru a asigura o buna dezvoltare a copilului, iti vom prezenta principalele beneficii ale oualor.

Reprezinta o sursa de proteine

Pentru ca organismul sa isi poata desfasura activitatea in conditii optime, are nevoie de o serie de nutrienti care sa ii asigure buna functionare. Proteinele, considerate a fi nutrientii structurali ai organismului, sunt foarte importanti deoarece influenteaza procesul de crestere a copilului. Actionand asupra corpului, proteinele contribuie si la formarea structurii osoase si la procesul de dezvoltare a musculaturii, motiv pentru care nutritionistii si medicii recomanda consumul de oua.

Aceastea sunt considerate alimentele cu cele mai bune proteine (de clasa I), necesare pentru o dezvoltare fizica si psihica optima. Organismul are nevoie sa primeasca o cantitate zilnica de proteine pentru ca hormonii sa functioneze in conditii optime, ca sistemul imunitar sa fie intarit si sa faca fata bolilor, iar pentru ca structura musulara sa se poata dezvolta corespunzator.

Contine o sursa bogata de minerale

Precum am afirmat si anterior, oul reprezinta o sursa bogata de vitamine si minerale, necesare pentru activitatea zilnica. Conform cercetarilor, acest aliment contine si iod, un mineral care contribuie in procesul de producere a hormonilor tirodieni si asigura buna functionare a creierului. De asemenea, cantitatile mici de fier din oua ajuta la producerea globulelor rosii si la transportul acestora spre organele vitale, astfel incat se imbunatatesc anumite functii neurologice (ex: memoria, capacitatea de concentrare, de atentie etc).

Contribuie la formarea structurii osoase

Datorita concentratiei ridicate de proteine si calciu, ouale asigura o buna dezvoltare osoasa si musculara. Pentru ca oasele sa se formeze in mod adecvat, este important sa se asigure organismului o cantitate suficienta de calciu. Nutritionistii au demonstrat faptul ca ouale pot contribui la acest proces, mai ales datorita faptului ca imbina calciu, proteine si fosfor, care sunt necesare pentru consolidarea structurii osoase.

Contribuie la elasticitatea pielii

In general, colesterolul nu este recomandat pentru organism, insa trebuie sa stii ca exista o diferenta intre colesterolul rau (LDL) si cel bun, necesar organismului. Ouale ofera un astfel de colesterol pozitiv care contribuie la mentinerea permeabilitatii membranei celulare. De asemenea, acest aliment se pare ca ajuta si la elasticitatea pielii. In acest mod se incetineste procesul de imbatranire si poate fi prevenita aparitia ridurilor. Un ultim aspect pentru care organismul nostru are nevoie de colesterol este reprezentat de contributia acestuia in procesul de producere a hormonului sexual si a sarurilor biliare.

Intareste sistemul imunitar

Ouale contin o concentratie semnifictiva de antioxidanti care au rolul de a intari sistemul imunitar si a de a preveni aparitia unor infectii. Datorita prezentei seleniului, ranile si plagile se pot cicatriza si vindeca mai usor, evitand diverse infectii sau complicatii.

Previne aparitia bolilor cardiovasculare

Ouale contin colesterol bun si omega 3, substante care contribuie la o buna circulatie a sangelui. In acest mod se pot preveni anumite boli cardiovasculare precum infarctul sau hipertensiunea arteriala.

Previne aparitia cancerului la san

In urma unor cercetari desfasurate in 2003 la Universitatea Harvard, s-a demonstrat faptul ca ouale pot reduce riscul aparitiei cancerului de san la femei datorita unor substante precum seleniul, care nu permite inmultirea celulelor rele.

Contribuie la scaderea greutatii corporale

Desi se considera ca ouale nu ar trebui sa fie consumate deoarece tind sa ingrase, in urma unor studii realizate de Rochester Center for Obesity, persoanele care consuma dimineata oua, nu au tendinta de ingrasare. Aceasta teorie se bazeaza pe faptul ca ouale, datorita concentratiei ridicate de nutrienti, sunt satioase si taie pofta de mancare, ceea ce determina persoana sa nu mai consume alimente pana la urmatoarea masa. Din aceasta cauza ouale sunt incluse in diverse diete prescrie de nutritionisti.

Contine o serie de vitamine

Corpul nostru, pentru a functiona in conditiile optime, are nevoie de o serie de vitamine care sa imbunatateasca procesele interne. In acest sens, ouale contin toate vitaminele, cu exceptia vitaminei C, fiecare avand un rol benefic asupra organismului:

  • vitamina B2: imbunatateste procesul de ardere a grasimilor si ajuta organismul sa transforme hrana consumata in energie
  • vitamina A: imbunatateste vederea si previne aparitia unor afectiuni precum cataracta
  • vitamina B12: contribuie la producerea glubulelor rosii
  • vitamina E: combate radicalii liberi care pot ataca tesuturile si celulele, prevenind in acest mod aparitia cancerului

Intareste sistemul muscular

Ouale contin aminoacizi din proteine, care au rolul de a intari si consolida sistemul muscular. Trebuie sa stii ca aproximativ 40% din proteine se regasesc in muschii scheletici si de aceea sunt necesari pentru formarea sistemului muscular si osos al copilului tau.

Cand pot introduce ouale in alimentatia bebelusului

In ceea ce prveste introducerea oualor in alimentatia bebelusului trebuie sa fii mai atenta. Specialistii considera ca galbenusul poate fi introdus in regimul alimentar incepand cu varsta de 8 luni, insa albusul poate fi consumat de copilasi doar dupa varsta de 12 luni.De asemenea, sunt unele persoane alergice la oua, motiv pentru care iti propunem ca atunci cand introduci acest produs in alimentatia copilului, sa respecti regula celor 4 zile si sa observi atent modul in care reactioneaza.

Precum ai putut vedea, ouale contin nutrienti necesari organismului, insa trebuie sa stii ca totusi acest aliment ar putea sa determine si efecte negative. S-a demonstrat faptul ca prin consumul excesiv de oua pot aparea anumite boli si din aceasta cauza te sfatuim sa introduci oul in regimul alimentar al copilului, fara insa a exagera.

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
 
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >