Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Sfaturi utile » Adolescenti 14-18 ani » Sanatate si nutritie » Alimentatia sanatoasa a adolescentului

Alimentatia sanatoasa a adolescentului

Alimentatia sanatoasa a adolescentului

Trebuie sa tii cont de faptul ca in aceasta perioada alimentatia copilului tau va trebui sa furnizeze energie atat pentru ritmul accentuat al cresterii si dezvoltarii, cat si pentru efortul fizic si intelectual depus. Fiind in crestere, adolescentul va consuma mai multa energie prin desfasurarea diferitelor activitati. Pentru a-l ajuta pe adolescentul tau sa se dezvolte adecvat, iti vom prezenta care sunt alimentele recomandate si de ce este importanta o alimentatie sanatoasa.

Adolescenta este o perioada de tranzit in care copilul tau va trece printr-o serie de schimbari fizice si emotionale care il vor solicita. De asemenea, in aceasta etapa a vietii sale, adolescentul va fi mai degraba preocupat de integrarea intr-un grup social si de interactionarea cu cei din jurul sau, motiv pentru care este posibil sa neglijeze regimul sau alimentar. 

Aici intervine rolul tau de parinte responsabil care constientizeaza importanta unei alimentatii sanatoase. Pentru ca adolescentul tau sa se dezvolte armonios este necesar sa ii oferi o masa bogata in vitamine si minerale. Trebuie sa iei in considerare ca regimul alimentar este diferit in functie de gen si de stilul de viata a adolescentului.

Conform unor studii medicale, necesarul zilnic de calorii pentru tinerele adolescente este de aproximativ 2220 kcal, in timp ce baietii au nevoie de aproximativ 2500-2800 kcal. Trebuie sa iei in considerare faptul ca in aceasta perioada alimentatia tinerilor trebuie sa contina cantitatea necesara de nutrienti si vitamine astfel incat sa poata rezista efortului depus in fiecare zi. Chiar daca majoritatea tinerilor sunt tentati sa consume mancare de tip fast food sau care contine grasime si E-uri, tu trebuie sa ii explici adolescentului tau care sunt efectele negative a unei alimentatii nesanatoase.

Efectele negative ale unei alimentatii nesanatoase:

  • lipsa de energie
  • insomnie
  • afectiuni ale pielii
  • sistem imunitar scazut
  • riscul imbolnavirii de boli cardio-vasculare
  • obezitatea
  • anorexia
  • anemia
  • stare de oboseala
  • regres scolar
  • dificultati in concentrare

Pentru a-i putea pregati adolescentului tau un regim alimentar sanatos, care sa ii asigure aportul necesar de calorii si nutrienti iti vom prezenta ce alimente sunt bogate in vitamine sau fibre.

Alimente bogate in fibre: tarate, paine integrala, alba, faina necernuta, orez, fasole uscata, mazare uscata, mazare verde, morcovi, patrunjel, vinete, mochine uscate, stafide, scortisoara, pere cu coaja, masline, capsuni, ridichi, ciuperci, spanac, linte, naut, nuca de cocos uscata

Alimente bogate in vitamina B (B1, B2, B3, B6): lapte, iaurt, branza, ton, mazarea, ciuperci, broccoli, tofu si branza de vac, avocado, orez brun si legume cu frunze verzi.

Alimente bogate in vitamina A: boia de ardei, caise uscate, pepene galben, papaya, ardei rosu, cartofi dulci, morcovi, patrunjel, dovleac, salata verde,  spanac, mazare verde

Alimente bogate in vitamine C: citricele, sucul de acai, patrunjel, kiwi, cimbru, coacaze, ardeiul gras, papaya, broccoli, conopida, spanac. 

Asadar, precum ai putut observa, exista o multitudine de alimente cu care poti prepara un fel de mancare gustos si satios pentru adolescentul tau. Secretul in a-l convinge pe tanar sa consume astfel de alimente este sa ii sugerezi si in nici un caz sa nu il obligi. In aceasta perioada adolescentul va dori sa iti demonstreze ca poate lua singur decizii, motiv pentru care el va actiona chiar contra a ceea ce ii impui tu.

Tu ce ii gatesti adolescentului tau?

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
Obezitatea la adolescentiObezitatea la adolescenti2 tipuri de depresie la adolescenti2 tipuri de depresie la adolescenti6 metode prin care sa convingi copilul sa nu fumeze - partea II6 metode prin care sa convingi copilul sa nu fumeze - partea II6 metode prin care sa convingi copilul sa nu fumeze - partea I6 metode prin care sa convingi copilul sa nu fumeze - partea I
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii

Aboneaza-te la Newsletter si primesti GRATUIT ebookul
“Ghid de prim ajutor la copii”

Te rugam sa retii ca informatiile de pe aceasta pagina sunt cu titlu informativ si nu reprezinta sub nici o forma un substitut al tratamentului prescris de un specialist in urma unui consult.

Videouri utile vezi toate videourile

vezi mai multe

Calculator sarcina

Data ultimei menstruatii
Durata

Intrebari comunitate

Î : Buna mamici
de user_07671 pe 04.12.2018
0 raspunsuri | raspunde la intrebare
Î : Hi
de user_07662 pe 18.11.2018
0 raspunsuri | raspunde la intrebare

Unde mergem sa ne distram
zilele acestea?




loading


Produse si servicii in zona ta
recomandate de alti parinti




loading

loading

Intrebarea saptamanii
Cu ce aliment ai inceput diversificarea alimentatie bebelusului tau ?

raspunde

14 raspunsuri

Calculator perioada fertila

Data ultimei menstruatii
Durata
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >