Kidizi - parinti informati, copii fericiti
Home » Sfaturi utile » Copii mici 1-5 ani » Bine de stiut » Copii cu probleme speciale si somnul

Copii cu probleme speciale si somnul

Copii cu probleme speciale si somnul

Din pacate, unii copilasi se confrunta cu boli sau tulburari care le afecteaza stilul de viata si somnul. Pentru ca somnul este atat de important in procesul de crestere a copilului, iti vom prezenta cateva recomandari oferite de specialisti cu privire la adormirea unui copil cu probleme de sanatate.

ADHD si somnul 

In primul rand trebuie sa intelegi ca un copil care sufera de ADHD, are un deficit de atentie si este foarte energic. Din aceasta cauza este foarte posibil sa se confrunte cu probleme ale somnului. Studiile au observat faptul ca simptomele ADHD pot fi agravate de tulburarile de somn. Asociatia American de Psihiatrie sustine ca in general, tulburarile de somn, in cazul persoanelor cu ADHD, se instaleaza in jurul varstei de 12 ani si jumatate. Dar la fel cum aceasta conditie nu dispare in adolescenta sau la maturitate, ea nu dispare nici in timpul noptii, afectand calitatea somnului, si a vietii in general. Unii specialisti sustin ca tratarea tulburarilor de somn pot rezolva problemele de hiperactivitate si atentie.

Asadar, pentru a imbunatati calitatea somnului unui copil cu ADHD, iti oferim urmatoarele sfaturi:
1. Pune-l sa faca miscare in fiecare zi, astfel isi va consuma energia si va adormi mai repede, avand un somn mai adanc;
2. Rutina de seara sa fie cat mai relaxata, mai placuta pentru cel mic;
3. Instaureaza un program de ore de somn – cate ore trebuie sa doarma copilul, de la cat seara si pana la cat dimineata; un program stabil ajuta la reglarea tulburarile de somn;
4. Asigura-te ca are parte de un mediu sanatos pentru somn – aer curat in camera, asternuturi comfortabile, umiditate optima etc.

Epilepsia si somnul

Ca si in cazul ADHD, epilepsia este o boala care determina tulburari de somn, iar deprivarea de somn agraveaza boala. In plus, medicamentatia folosita pentru tratarea acestei conditii poate agrava tulburarile de somn, care la randul lor pot declansa noi crize. Pentru a ameliora simptomele epilepsiei incearca sa te asiguri ca puiutul tau are parte de un somn linistit, in mod regulat. E foarte important ca el sa se odihneasca bine noapte de noapte; astfel se contracareaza si problemele ce tin de oboseala sau concentrare.

Si pentru copiii cu epilepsie poti folosi diverse trucuri pentru ameliorarea tulburarilor de somn:
1. In unele cazuri copilul se confrunta cu probleme de somn din cauza tratamentului medicamentos. Asadar, discuta cu medicul pentru a verifica daca se poate inlocui tratamentul cu medicamente care nu au ca efect secundar tulburari ale somnului.
2. Incerca diverse tehnici de relaxare care sa-l ajute sa adoarma mai repede si sa aiba un somn mai odihnitor; aromaterapia sau masajul de relaxare pot fi foarte utile pentru copilasi, iar la varsta adulta sau chiar pentru adolescenti, poti incerca yoga sau meditatia;
3. Stabileste un anume program pentru somn: rutina de culcare si ore la care copilul sa mearga la somn; un program regulat ii va ajuta corpul si mintea sa stabileasca un model pentru somn, si astfel sa adoarma mai repede;
4. Nu ii da orice fel de bauturi stimulante seara si nici ciocolata, acestea agita si copilului ii va fi si mai greu sa adoarma.

Autismul si somnul

Copii care sufera de autism reprezinta sanse ridicate de a se confrunta cu tulburari ale somnului. Din aceasta cauza este important sa veifici daca puiul tau se odihneste in mod corespunzator noaptea. Pentru a veghea asupra sanatatii copilului, iti vom prezenta cateva sfaturi oferite de medicii pediatri:

1. Tine un jurnal in care sa notezi de cate ori se trezeste pe noapte si cum este somnul sau. In acest mod poti identifica diverse modele disruptive si factori care ii afecteaza somnul, si sa incerci apoi sa elimini elementele perturbatoare. In plus, acest jurnal il va ajuta si pe specialist sa stabileasca gravitate tulburarilor de somn pe care le experimenteaza puiutul tau si sa iti dea sfaturile necesare pentru ameliorarea problemelor;
2. Rutina de culcare si intelegerea acesteia este foarte importanta in cazul copiilor cu autism. Incearca sa realizezi o plansa in care sa ii explici copilului in mod detaliat ce e de facut in fiecare seara si la ce ora (copiii cu autism reactioneaza mai bine la stimuli vizuali decat la un alt tip de stimuli);
3. Inainte de ora de somn, incearca sa aveti mai multe activitati care sa-l calmeze, activitatile care agita nu sunt utile in cazul copiiilor cu autism.
4. Nu ii administra copilului nimic ce contine zahar, cafeina sau alti aditivi cu putere de stimulare. Copiii cu autism sunt mai sensibili, iar astfel de substante le pot provoca insomnii sau diverse probleme in timpul somnului.

Sindromul Down si somnul

O ultima afectiune care poate determina probleme ale somnului este Sindromul Down. Pentru ca somnul este important in aceasta perioada este indicat sa incerci sa ii oferi copilasului posibilitatea sa se odihneasca in mod corespunzator.

Asadar, iti oferim cateva sfaturi date de specialistii de la Academia Americana de Somn:
1. E important sa pregatesti o rutina de culcare pentru puiul tau si sa te tii constant de aceasta. Aloca in fiecare seara 10 – 30 de minute pentru a-l pregati pe cel mic de somn;
2. Stabileste o atmosfera relaxata in fiecare seara la culcare;
3. Interactioneaza cu copilul tau seara, inainte de culcare. Prezenta parintelui nu este substituita de televizor, calculator sau jocuri video;
4. Nu lasa copilul sa se uite la emisiuni TV sau sa joace jocuri pe calculator care nu sunt potrivite pentru varsta lui;
5. Nu ii da inainte de culcare alimente care contin cofeina, ciocolata sau sucuri carbogazoase si nici medicamente care stimuleaza si energizeaza, cum sunt cele pentru tuse sau cele decongestionante.

Daca puiutul tau se confrunta cu oricare dintre aceste conditii, inarmeaza-te cu multa rabdare si atentie pentru a-i monitoriza programul. Somnul este foarte important pentru procesul de crestere al copilului si din aceasta cauza te sfatuim sa tii cont de recomandarile anterior prezentate. Nu uita ca un somn bun si odihnitor este calea cea mai simpla spre a avea un copil sanatos si fericit!

Ti-a placut acest articol? Poate le place si prietenilor tai!
De ce au nevoie copii de povestiDe ce au nevoie copii de povesti5 lucruri importante pe care sa i le spui copilului inainte de somn5 lucruri importante pe care sa i le spui copilului inainte de somnCum sa gestionezi cearta intre fratiCum sa gestionezi cearta intre fratiCand prea multa imaginatie dauneaza copiluluiCand prea multa imaginatie dauneaza copilului
Lasa un comentariu Iti apreciem parerea!
 

Cum ai vrea sa comentezi?
Am cont sau Anonim

loading

0 comentarii

Aboneaza-te la Newsletter si primesti GRATUIT ebookul
“Ghid de prim ajutor la copii”

Te rugam sa retii ca informatiile de pe aceasta pagina sunt cu titlu informativ si nu reprezinta sub nici o forma un substitut al tratamentului prescris de un specialist in urma unui consult.

Videouri utile vezi toate videourile

vezi mai multe

Calculator sarcina

Data ultimei menstruatii
Durata

Unde mergem sa ne distram
zilele acestea?




loading


Produse si servicii in zona ta
recomandate de alti parinti




loading

loading

Intrebarea saptamanii
Cu ce aliment ai inceput diversificarea alimentatie bebelusului tau ?

raspunde

14 raspunsuri

Calculator perioada fertila

Data ultimei menstruatii
Durata
x

Kidizi.ro foloseste COOKIES. Navigand in continuare, va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Afla detalii >